środa, 1 października 2014

Liczy sie tylko dolar cz.2



Jak napisałem we wpisie: Liczy się tylko dolar - czyli zmiana planów. tak od tamtego czasu powiększałem swój portfel w walutach obcych.

Około 40% tego portfela o którym piszę na blogu stanowią w tym momencie dolary. Dodatkowo ok 95% z mojego portfela kupowałem po kursie niższym niż obecny czyli 95% posiadanych dolarów zakupiłem po kursie niższym niż 3,3 zł.

Ciekawe co na takie umacnianie się dolara powiedzą osoby obwieszczające jego śmierć? Poniżej napiszę również dlaczego nie mają racji i dlaczego również ją mają.

Obstawiam dalsze umacnianie dolara w związku z planowaną podwyżką stóp w USA. Dlatego jeśli kurs dolara będzie spadał lub będą jakieś korekty to będę dobierał tej waluty. Jeśli kurs będzie rósł nie będę kupował dolara tylko dokupię franków szwajcarskich albo wstrzymam się z kupowaniem walut.

Planuję trochę zmniejszyć moje zaangażowanie w waluty bo stanowią one pokaźną część mojego portfela. Są one jednak moim zabezpieczeniem. Niestety nie bardzo wierzę w siłę naszej gospodarki i siłę polskiego złotego.

Gdzie tu jednak problem? Jeśli dolar będzie się umacniał to prawdopodobnie nagle wszyscy zaczną wierzyć w jego siłę i umocni się jeszcze bardziej. Powodami umacniania się dolara mogą być problemy Unii Europejskiej, jakieś konflikty czy szybsze podnoszenie stóp przez FED.

Jeśli wszyscy uwierzą w siłę dolara i zaczną go kupować i trzymać w swoich portfelach to wtedy prawdopodobnie przyjdzie jego koniec. Wtedy będzie również najlepszy moment aby go sprzedać.

Jaki to będzie kurs dolara aby go sprzedać, kiedy to zrobić - tego nie wiem. Mam nadzieję, że zdążę go sprzedać i zamienić na coś trwałego lub zainwestować w coś dochodowego.

7 komentarzy:

  1. hej, mam pyt. dotyczące poprzednich postów, na jakie kwoty założyć pierwsze lokaty, aby dwukrotnie pomnożyć te pieniądze?

    OdpowiedzUsuń
  2. dolar to najlepsza waluta do inwestycji. tak jak amerykańskie spółki

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak dolar to na pewno dobra waluta do inwestowania, tylko trzeba wiedzieć kiedy wejść i trzeba też wiedzieć by w odpowiednim momencie wyjść. pozdrawiam Karol z bloga Banki24

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dolar wbrew pozorom trzyma się praktycznie najstabilniej ze wszystkich walut. Euro potrafi mieć spore wahania. Podobnie jak Funt, często w tej walucie oferowana jest pożyczka z poręczycielem jednak niesie za sobą bardzo spore ryzyko...

    OdpowiedzUsuń
  7. Inwestowanie w waluty zawsze wiąże się z dużym ryzykiem. Jeśli ktoś szuka pożyczki ekspresowej to polecam przeczytać ten artykuł https://szybkagotowka.pl/propozycje/pozyczka-ekspresowa

    OdpowiedzUsuń