wtorek, 12 stycznia 2010

Cele i postanowienia na 2010 r.

A więc dziś kilka celów i postanowień na obecny rok.

1. Uzbierać do końca roku kwotę ok.60 tys. zł.

Obliczyłem, że obecne oszczędności oraz odkładane, co miesiąc nadwyżki finansowe do końca roku powinny pozwolić mi uzyskać taką kwotę. Jest to jednak związane z pewnymi oszczędnościami, ale kwota taka jest realna do uzyskania.
- Cel ten jest prawdopodobny do osiągnięcia tylko w przypadku, gdy do końca roku będę miał obecną pracę i pensję.
- Co będę mógł osiągnąć po spełnieniu tego celu - pewien poziom niezależności finansowej, dzięki której nie będę się obawiał o dzień następny, o utratę pracy czy też inne przypadki losowe. No i oczywiście liczę na odsetki od lokat lub innych inwestycji, co pozwoli mi mniej pracować i odkładać jak najwięcej kapitału.

2. Systematyczne inwestowanie w siebie.

Składa się na to nauka kilku technologii niezbędnych w moim zawodzie, jak również powtarzanie i uaktualnianie obecnej wiedzy. Chciałbym również podszkolić angielski oraz poduczyć się przynajmniej jednego z dwóch języków, których się kiedyś uczyłem.
- Cel ten jest osiągalny tylko w przypadku, gdy będę sumienny i systematyczny (plan polega na poświęceniu codziennie ok. 1-2 godz. na ten cel oraz odwiedzeniu kilku bibliotek)
- Po osiągnięciu tego celu będę prawdopodobnie atrakcyjniejszy na rynku pracy jak również będę mógł się bardziej cenić i wierzyć we własne możliwości i umiejętności.

3. Dążenie do jak największej życiowej mobilności.

Chciałbym być w obecnym świecie jak najbardziej mobilnym. Żebym w każdej życiowej sytuacji miał przynajmniej 2 wyjścia (podobno zawsze są dwa :). Nie mam rodziny, więc w najbliższym czasie nie planuję się zadłużać na żaden cel (ani mieszkaniowy ani żaden inny) i jeśli los pozwoli to nie chciałbym zadłużać się na żaden cel. O mojej mobilności i pomysłach na nią napiszę również w kolejnych moich postach.
- Cel już ten zacząłem realizować, ale o tym w kolejnym wpisie.
- Dzięki realizowaniu tego celu znów będę elastyczniejszy, będę mógł się dostosowywać do zmieniającej się sytuacji w moim życiu i nie będę po prostu nic musiał. Wszystkie moje decyzje będą zależały tylko ode mnie.

4. Dążenie do samorealizacji, rozwijania własnych zainteresowań(najlepiej takich, które pozwolą zapewnić sobie pasywny dochód w postaci własnego przedsiębiorstwa) oraz podarowanie, choć odrobiny swojego czasu innym (może jakiś rodzaj filantropii czy charytatywności). Zadbanie również o własną kondycję i zdrowie.

Oraz ogólnie jak najwięcej odpoczynku i relaksu, a jak najmniej pracy i stresu.

Więcej o każdym z podpunktów w kolejnych wpisach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz