poniedziałek, 24 października 2011

Czy umiałbyś założyć konto firmowe w IDEA BANKU - mi się nie udało ?

  
Czas to pieniądz a Idea Bank zmarnował mnóstwo mojego czasu. Chciałem założyć u nich tylko konto firmowe. Niestety mimo szczerych chęci nie udało się. Więc od początku:


Zamknąłem konto firmowe w PKO BP i otworzyłem w mBanku. Chciałem założyć to konto w Idea Banku ale niestety nie chcieli mi założyć :):):). Byłem w placówce (dodam że w dwóch oddziałach) tegoż pięknego banku - nie mogli mi założyć konta bo już miałem konto internetowe i powiedziano mi, że powinienem złożyć wniosek przez internet. Złożyłem wniosek przez internet. Pomimo mojego telefonu do banku aby kurier podjechał na inny adres - kurier został wysłany (tak jak podejrzewałem) na mój adres korespondencyjny (kilkaset kilometrów w inną stronę:)). Dobrze przynajmniej, że kurierzy są inteligentni (w przeciwieństwie do bankierów :)) i dzwonią potwierdzić czy jestem aktualnie w danym miejscu i czy będę w stanie podpisać umowę. Więc po takiej akcji dostałem jeszcze kilka telefonów (jeden z oddziału inny z obsługi klienta) ale grzecznie podziękowałem (mimo frustracji z powodu straconej dużej ilości czasu - żeby czekać ponad 3 tygodnie na kuriera:):):) ) i zrezygnowałem z zakładania konta.

Takiego burd.... to ja nie widziałem nigdzie :):)

Udałem się więc do mBanku. Najpierw złożyłem przez internet wniosek a godzinę później udałem się do wskazanej placówki podpisałem w ciągu 5ciu minut umowę i konto miałem już aktywne.
Poza tym mam w mBanku swoje konto prywatne i bardzo sobie chwalę ich system transakcyjny w przeciwieństwie do banków grupy Leszka Czarneckiego.

No i to by było na tyle. A prywatnie będę powoli wycofywał pieniądze z tego banku. Na razie do Getin Banku. Bo podobno są to dwie różne instytucje finansowe. Ale jak już coś to wolę mieć pieniądze w jednym miejscu. No i po takiej przygodzie to gotówka zaczyna mnie jednak palić w ręce :).

8 komentarzy:

  1. Sama mam konto firmowe w mBanku; masz rację - ten bank można chwalić za użyteczność systemu transakcyjnego - bez względu na to jaki typ konta się ma.
    Cała reszta, podobnie jak u konkurencji, budzi w człowieku mordercę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak widać pogłoski o tym, że Idea Bank to twór zakładany naprędce zaczynają się sprawdzać. Całkiem niedawno słyszałem, że proces rekrutacji do pracy, do nowo tworzonych oddziałów ma charakter bardziej ilościowy niż jakościowy. Trzeba jednak przyznać, że ofertę mają interesującą.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie będę rezygnował z getin. Mam tam jeszcze ror ale już niedługo. To że już nie jest to bezpłatne konto to jakoś przebolałem ale to czym ostatnio mnie uraczyli zakrawa o kpinę.
    Miałem zlecony przelew na spłatę karty kredytowej do innego banku na ponad 5000zł.
    Pierwszy ranny przelew niewykonany bo jeszcze nie było kasy na koncie a właśnie księgowali zwrot z zakończonych lokat. OK, myślę sobie że wyślą około południa. Oczywiście tak się nie stało. O 15 też transakcja nie zrealizowana pomimo tego że kasa na koncie była już po rannym księgowaniu. Nie czekając dłużej bo przecież kartę trzeba spłacić wchodzę w transakcje odroczone i usuwam ten przelew. System poprosił o hasło, zatwierdziłem i ok. Zlecenie anulowane. Zrobiłem więc przelew ręcznie. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem że zabrano mi z konta ponad 10000zł. Patrzę a tam oprócz mojego zlecenia, zrealizowanego ręcznie bank raczył również zrealizować przelew, który anulowałem co też zostało zaakceptowane przez system i potwierdzone.
    Oczywiście gamonie na infolinii nie widzą innej możliwości jak założyć sprawę w sądzie aby odzyskać kasę lub prosić adresata przelewu aby raczył oddać pieniądze.
    Całe szczęście że to była karta kredytowa więc miałem nadpłacone i citi handlowy nie robił żadnego problemu żeby tą nadpłatę zwrócić bez zwłoki i żadnych kosztów.
    Co by było gdyby to dotyczyło czegoś innego?
    W plecy 5000zł i prosić się kogoś o zwrot kasy?
    Żałosne.
    System transakcyjny w Getin i klonach to totalna porażka. System np. nie widzi środków które zostały wpłacone i nastąpiło już księgowanie. Koleś na infolinii musi zrobić update mojego stanu na koncie żebym widział środku które tam już są. On je widzi a ja nie mogę zarządzać moją kasą. Masakra.
    Ciekawe ile rzeźbią na lokatach. kto jest w stanie sprawdzić czy wszystko jest poprawnie naliczane mając kilkadziesiąt lokat?
    Ja panu Czarneckiemu już dziękuję. Powoli wycofuje moje środki. Są znacznie lepsze miejsca do lokowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje plany opisze w poście najbliższym. Tak ogólnie to likwiduję wszystkie lokaty w Idea Banku i przenoszę do Getin Online - żeby mieć większą kontrolę, spisuję sobie co miesiąc kwoty lokat ale wolę to robić w jednym banku.
    Za część kasy zaczynam kupować euro i dolary i będę trzymał na kontach oszczędnościowych w PKO BP. A resztę kasy w mBanku i zacznę nią obracać, jakieś koszty może zacznę kupować jakieś maszyny lub założe firmę z franczyzy. Ale o tym w kolejnym poście.

    OdpowiedzUsuń
  5. No to niezłą miałeś przygodę :) Ja miałam najpierw w PKO ale niestety nie polecam, ze względu na zbyt duże koszta jakie trzeba opłacić przy prowadzeniu konta, przy przelewach, przy wszystkim co się chce zrobić :) więc wielka masakra... potem założyłam w mBank i rzeczywiście mogę polecić - nie drogie, łatwe w obsłudze, czytelne, itp.

    OdpowiedzUsuń
  6. W PKO BP pierwszy rok był tańszy 12 zł za prowadzenie po roku 24 zł (no i 1,5 złza każdy przelew masakra:)). System mi się bardzo podobał wszystko było ok tylko przeszkadzały mi opłaty. 25-30 zł za coś co można mieć za darmo to jednak mi nie pasowało :) No ale mBank mi się podoba i zaskoczyło mnie że konto założyłem dosłownie w 5 minut przez internet i widziałem już rachunek po zalogowaniu do systemu. A godzinę później aktywował mi go pan w oddziale tuż po podpisaniu umowy. Więc zakładanie jest świetne i system też działa szybko i sprawnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. poczytajcie sobie lepiej jak działają instytucje Czarneckiego na www.wrobieniwgetin.pl i wtedy myślę, w ogóle zapomicie i o Idea Banku i całej grupie Getin.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ktoś w jakikolwiek sposób sprawdza tu czy wypowiedzi (zarówno chwalące jak i krytykujące) nie są pisane przez pracowników owych banków??

    OdpowiedzUsuń