wtorek, 23 marca 2010

Szukasz pracy - omiń pośredników

Ostatnio zauważyłem, że pracy jest tylko rynek blokują pośrednicy.
A więc zastanówmy się co jest celem pośrednika.


Cele pośrednika to :
-znaleźć dobrze wykwalifikowanego pracownika
-znaleźć pracownika gotowego do pracy za pieniądze poniżej jego ceny rynkowej
-podpisać umowę z tą osobą i odsprzedać ją drożej (z zyskiem dla siebie) firmie która potrzebuje danych  pracowników

Tak więc pośrednicy zarabiają na Twojej pracy. Jeśli dostałeś pracę poprzez pośrednika to znaczy, że jesteś poszukiwany na rynku pracy ale się mało wyceniłeś. Dzięki takim osobom jak Ty zarabiają pośrednicy a Ty dostajesz już niestety ochłapy.

A więc jakie są moje doświadczenia.
Patrząc na wszystkie portale z pracą większość ogłoszeń jest zamieszczonych przez pośredników.
Wyszukują oni oferty pracy a potem zamieszczają te oferty pracy jako swoje. Część z nich zatrudnia Cię jako własnego pracownika wypożyczając innej firmie i inkasując przy tym niezłe pieniądze.

Więc jak należy to obejść.

Przeważnie zawsze warto się zapytać o nazwę firmy do której się aplikuje. Czasami podają nazwę a czasami nie. Jeśli podają nazwę to warto znaleźć tą firmę w internecie i wysłać swoje CV na adres tej firmy. Jeśli nie podają nazwy firmy to warto zawsze znaleźć firmy których klientami jest dana firma pośrednicząca i wtedy szukać u nich.

Nie dajmy się rolować i pracujmy dla siebie a nie na innych.
Pośrednikom mówimy stanowcze NIE.

4 komentarze:

  1. Ja zamiast szukać pracy postanowiłam sobie sama stworzyć firmę. I tak już jest prawie 3 lata. Oczywiście na początku było dużo stresów i błędów, ale teraz uważam, że mam całkiem nieźle prosperujący biznes. Nawet zaczęłam niedawno rozważać temat wdrożenia systemów ERP.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mogę się z tym zgodzić absolutnie. Ja korzystałam z usług agencji https://www.carework.pl/praca i pracowałam jako opiekunka nad osobami starszymi w Niemczech. Moim zdaniem agencja zrobiła kawał dobrej roboty i to właśnie dzięki nim zyskałam tak fajną pracę.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sieci nie brakuje portali gdzie zatrudnienie możemy znaleźć czy gdzie możemy zamieścić swoje ogłoszenie z ofertą pracy. Na https://fachpraca.pl/ nie jedna osoba z mojego otoczenia znalazła już zatrudnienie, zobaczcie sami na tą stronę. Mają oferty dla fachowców, sprzedawców, pracowników fizycznych i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń