środa, 12 maja 2010

mBank gorszy niż PKO BP

Do tej pory myślałem, że PKO BP jest bankiem z bardzo rozbudowaną siecią placówek, dużą ilością zatrudnionych osób i przez to liczy sobie opłaty za prowadzenie kont, rachunków oraz te rachunki są niżej oprocentowane niż u konkurencji.

Jednak okazuje się, że niektóre produkty PKO BP wygrywają nawet z produktami mBanku. Dokładniej chodzi mi o rachunki oszczędnościowe.
No więc porównajmy:

PKO BP
Konto Oszczędnościowe w walucie polskiej
    * 3,50% w skali roku do 999,99 zł
    * 3,50 w skali roku od 1 000 zł do 9 999,99 zł
    * 3,60% w skali roku od 10 000 zł do 19 999,99 zł
    * 3,80 % w skali roku od 20 000 zł do 49 999,99 zł
    * 4,20% w skali roku od 50 000 zł do 99 999,99 zł
    * 4,30% w skali roku od 100 000 zł do 199 999,99 zł
    * 4,50% w skali roku od 200 000 zł

Brak zbędnych opłat
Pierwsza wypłata w każdym miesiącu bez opłat!
Brak opłaty miesięcznej za prowadzenie Konta Oszczędnościowego,
brak miesięcznej opłaty abonamentowej za korzystanie z usług bankowości elektronicznej - iPKO

Źródło: http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/grupa=1/id_product=000000000000383/np=1/podgrupa=15/section=indy

eMAX plus:
  
   do 49 999,99 PLN - 3,00%
   od 50 000 PLN do 99 999,99 PLN - 3,70%
   od 100 000 PLN - 4,50%

Źródło:http://www.mbank.pl/przewodnik/oprocentowanie/

Więc widać jak na dłoni, że dla niedużych kwot oprocentowanie w mBanku dla rachunków oszczędnościowych to 3% a dla PKO BP to 3,5%.

Dodatkowo bardzo ważną zaletą PKO BP jest możliwość podejścia do okienka w dowolnym oddziale i wypłacenia tych pieniędzy w kasie.
Jest to bardzo duża zaleta szczególnie ostatnio kiedy mBank ma dosyć poważne awarie (jest to już kolejna awaria w niedługim okresie czasu, wcześniej była awaria
z kartami - nie można było wypłacić pieniędzy z bankomatu ani zapłacić kartą).

Dodam że w PKO BP posiadam dwa rachunki oszczędnościowe w złotych i w euro. Oba są prowadzone bezpłatnie (w przeciwieństwie do konta w tym banku) i mam dostęp do nich przez internet (iPKO). Dodatkowo zawsze mogę iść do kasy dowolnego oddziału i wypłacić wszystkie środki, pamiętając tylko o tym aby taka wypłata była tylko raz w miesiącu.

Więc na razie polecam otworzenie rachunku oszczędnościowego (nie konta !!!) w zł w PKO BP bo się bardziej opłaca niż w mBanku (do tej pory trzymałem część oszczędności na emax plusach). Można również założyć sobie rachunki oszczędnościowe w innych walutach (niestety dla GBP są tylko konta nie ma bezpłatnego rachunku oszczędnościowego).

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W banku Volkswagen masz następujące oprocentowanie:
    od 1 zł - 3,95
    od 25000 zł - 4,05
    od 50000 zł - 4,15
    od 100000 zł -4,75

    Założenie jak i prowadzenie jest 100% darmowe. "Wypłata gotówki w kasie Banku (wypłata do kwoty 40 000 PLN nie wymaga uprzedniego zgłoszenia) każda transakcja 0PLN"

    Obecnie posiadam SUPERKONTO w PKOBP. Chcę otworzyć eKonto do transakcji internetowych i jeszcze oszczędnościowe z kwotą 750zł, tylko gdzie? W Polbanku KONTO BARDZO OSZCZĘDNOŚCIOWE jest bardzo ale to bardzo korzystne jednak opinie ludzi o samym banku przyprawiają o gęsią skórkę.

    Możesz doradzić gdzie założyć konto oszczędnościowe? Sprawdzasz różne banki czy informujesz jedynie o tych, w których sam posiadasz konto?

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej pozostanę przy mBanku ze względu na wygodę.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja opisuję raczej tylko te rachunki lokaty i konta co posiadam ale zapewniam cie że posiadam raczej te najlepsze (chyba że o czymś nie wiem i dlatego czekam też na komentarze) najlepsze lokaty np oferuje na razie Open finance

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak na dobrą sprawę każdy bank ma bardzo podobną politykę więc moim zdaniem zbyt dużo się nie różnią. Dla mnie najważniejsze jest to, że mój bank jest uwzględniony w systemie przelewu natychmiastowego https://www.cashbill.pl/platnosci/natychmiastowe/ z którego bardzo często korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś ja również nigdy się tymi kwestiami nie zajmowałem i muszę przyznać, że na ten moemnt korzystam praktycznie z płatności online. Można je fajnie wdrożyć u siebie w sklepie przy pomocy wtyczki https://www.przelewy24.pl/do-pobrania#wtyczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zastanawiałam się nad tymi kwestiami więc niestety, ale nie mam zdania w tym zakresie. Ja teraz skupiłam się nad wdrożeniem płatności online https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online do mojego nowo powstałego sklepu.

    OdpowiedzUsuń